måndag 6 april 2015

Tiggeriet fortsätter

Tiggeriet i Karlshamn





























Cirka 25 tusen skattefrott kan dom tigga ihop i månaden


Min pension är 7000 kronor i månaden


Och vi har barnbarn som inte har jobb


Om ni som tvivlar på vad dessa romer förtjänar, ge dom 100 kronor och säg att dom håller sig borta från tiggeriet på denna plats en dag. Gör dom det?
Nej.
Ge dom 200 kronor, nej det räcker inte, dom blir kvar, ge dem 500 kronor för att dom skall hålla sig borta från ICA-butiken en dag, eller COOP. Nej dom blir kvar för deras införtjäning är större.

Jag har sett dem sitta med en hel låda med öl. Inte som dom tänker sälja, nej nej ölen skall de dricka.
Men det är klart at idiotiska naiva svenskar tror inte på mig.
Jag har sagt till dem som givit pengar till tiggarna, varför ger ni inte till de jorbävningsdrabbade i Nepal?
Nej vi vet inte hur man gör, svarar de naivt dumma och konstiga svenskarna.
I Rumänien är det förbjudet att tigga, därför kommer dom hit.

Har nu dumma tänkt på en sak, varför sitter dessa tjejer eller damer helt overksamma utanför butikeran och tigger?
Dom skulle ju tänkas sitta och sticka på något.
Nej dom är totalt oförmögna att göra något. Men ändå kommer det svenska pensionärer SOM HAR MYCKET MINDER PENSION I MÅNADEN, och ger dessa parasiter pengar för de tror att de är fattiga.
Nu har jag bara kontrollerat romerna i Karlshamn, så jag kan bara svara för vad jag sett här. 

En annan fråga.
Det är många fattiga i världen, det är inte många naiva i Sverige som vet om det. Men det rör sig om cirka 900 miljoner människor i hela världen. 
Men dessa naiva svenska skiter i dom nu är det zigenarna det gäller. För dom skall tydligen ha.
Okej, vad händer då?
Det har inte de naivt dumma tänkt på.
Det kommer fler,l fler fler och ännu fler, till sist så trampar de på dina tår också.
Nu vet man om i Afrika att Sverige är paradiset också och man chansar på livet för att komma till det förlovade landet.

Vad tror ni naiva svenskar kommer att hända inom kort?

Jag vet, för jag sitter med facit i min hand.
Det lite halvrika landet Sverige kommer att gå i konkurs.
Redan så har många medelklass-svenskar flytt Sverige. Bland annat till Spanien, Austarlien , USA, Thailand och så vidare. Firmor och bolag flyttar utomlands. Inkomst till skatt minskar drastiskt. Och Sverige får nu sälja först Spritbolaget som är på gång, och därefter låna mera pengar.
Det är helt klart ingen vill tro på den verklighet jag skriver om. Men det tar inte lång tid för än alla de naiva dumma svenskar står där med stjärten bar.

Den regering vi har är totalt oduglig nu.
Det är min konklusion
Skrivet av Thore Hult 

Tiggeriet i Uppsala




Centrumtiggarna





Tiggarna i Linköping



Titta på hans jacka. Den är inte dålig. Fattig? Tröja innan för, är den trasig? Nej, Skorna då? Inga trasiga skor. Nyklippt är han. OK 15 kronor på 3,5 minuter. Det blir 4,29 i minuten och 257 kronoir i timmen skattefritt. Eller lite över 2000 kronor per dag. Okej, vi säger att han bara kan tigga hälften, alltså 1000 kronor om dagen SKATTEFRITT är då 30 tusen i månaden SKATTEFRITT. Så är det dumsnutar som ger. Dom tjänar mera än vad du tror.





Toleransen som föder ilska och hat kopi


EU:s öppna inre gränser har gett Sverige en totalt förändrad gatubild i många städer, och ingenstans är denna så påtaglig som i Stockholm. Här trängs även hemlösa svenskar nu ut, och bristen på insikt och engagemang från makthavarna föder så sakteliga ett hat.

Vad politiker, journalister och andra makthavare aldrig tycks förstå, är att deras arroganta förhållningssätt gentemot folket bara förvärrar ett redan ansträngt läge. Dagligen hetsas det mot oliktänkande och kritiker av den första massinvandringen, samtidigt som mätning efter mätning visar att svenskarna är ett av världens mest toleranta folk.


Men då ingen lyssnar på oro och rädsla, föder det till slut ilska och hat, vilket illustreras väl i en ny artikel i Situation Sthlm om den förändrade gatubilden. Situation Sthlms försäljare har fått aggressiv konkurrens. Inte sällan blir de hotade av hitresta tiggare. Och skamkulturen fungerar, de som börjar få betänkligheter kring hur väl systemet i Sverige verkligen fungerar, skäms för sina egna högst naturliga känslor. Tony säljer Situation Sthlm vid Gamla stan och på Hötorget, där han varit placerad i flera år. För ett år sedan förändrades allt radikalt.


– Det har blivit för mycket av allting för folk, de orkar inte, vill inte. Droppen blev ju EU-migranterna och tiggeriet. Alla stänger av. Det blir bara hat som gäller till slut. Det är jobbigt. Jag vill ju bara göra mitt jobb. Jag blir ju också hatisk till slut – de tar min plats, mina kunder.
Tonys dom är kort och koncis.
– Situationen på gatan håller på att spåra ur, jag vet inte vad man ska göra.
Samma toleransparadox kan appliceras på invandringspolitiken. År efter år går och folket vill minska trycket, medan makthavarna lever i en helt annat värld. Vad detta så småningom föder kan ta sig verkligt extrema uttryck långt bortom den modesta politik som Sverigedemokraterna idag förordar. Men detta tycks vara en alltför avancerad analys att göra för vissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar